ARCHIVUM

<<<<<Előző 10            Következő 10>>>>>

TAVASZ VAN! Mozgásban a Család
2018. március 31.
Az előző hétben végre igazán megérkező meleg után csalódottan fogadtuk a tavaszi szünet
esős kezdetét. Parányi, ám bátor csapatunk azonban dacolt az elemekkel! Kiimádkoztuk a
napsütést, így a Remete-szurdokban már önfeledten elmerülhettünk a hóvirágok, keltikék,
 salátaboglárkák tengerében. Ezután következtek a próbatételek: csúsztunk sárban, észre-
vettünk minden rejtőzködő krokodilt, kipróbáltunk az összes babakocsi-barát útvonalat,
 de semmi nem állíthatott meg: beértünk a célba és átvettük a győzteseknek járó
kitüntetések sorát! Júniusban még lehet csatlakozni - mi biztosan ott leszünk!

Aggtelektől Upponyig a Kéken
2018. március 15-18.
Márciusban kéktúránkat ott folytattuk, ahol tavaly abbahagytuk: Aggtelektől indultunk az
országhatár felé. Átkelve az Égés-tetőn Zádorfalvára, majd Gömörszőlősre, egy igazi ékszer-
dobozba érkeztünk. Utunkat Keleméren szakítottuk meg, innen indultunk tovább másnap a
Mohos-tavakhoz. Az itt kapott remek vezetés nem csak az egész napos esőt feledtette velünk,
hanem sok új ismerettel is gazdagított (vizet fakasztottunk a földből, lápon úsztunk, békasó-
követ kerestünk,...) Ezután a sok szépség után Putnok lakóinak mélyszegénysége rántott vissza
 minket a valóságba. Szombaton kicsit hűvős, de száraz, hó és esőmentes napon teljesítettük
utolsó túra napunkat, mely ünnepléssel kezdődött: Ghidán Boldizsár a sártengeren átverekedve
magát hősiesen teljesítette az Országos Gyermek Kéktúra 300. kilométerét! A Három-kő-bérc
 tetején sokáig gyönyörködtünk a panorámában - érdemes volt erre terelni az OKT útvonalát!
Innen már kényelmesen ereszkedtünk lefelé. Vasárnap annál sietősebbre vettük a tempót
- immár autóinkba pakolva menekültünk Budapestig a vörös riasztású hóvihar elől. Megúsztuk.

Kálvária túra a Börzsönyben
2018. 02. 24

Téltemető keresés a Normafától Zugligetig
2018. 02.10.
A BTSSZ meghirdette túrán igen sokan vettek részt. Mi a Normafától a Sissi emlékhelyen
át a Libegőig mentünk. Közben gyönyörködtünk a kibújt téltemetőkben.Ott leváltunk.
A Libegő előtt beszélgettünk. Voltak akik felmentek a Kilátóba. A többiek büféztek. Majd
együtt indultunk az Anna-rétig.Onnan a zöld sávon szerpentineztünk a Disznófő forrásig.
Sajnálkoztunk az eladásra váró híres vendéglő romjainál.A Harang-völgyön a Tündér-szikla
alatt a Libegő alsó állomásához értünk. Megegyeztünk, hogy vissza jövünk ide.Utána
a látottak, hallottak folytán pihenten hazatértünk. Baake Ági fotóit mellékeljük.

Látogatás a kőbányai Szent László templomban
2018. 02. 03.
A zöm a 28-as villamossal ment Főplébánia templomig. A sekrestyés vállalt idejét
meghaladva vezette körbe a csodaszép templomban a nagyon érdeklődő csoportunkat.
A templom építésének története, Kőbánya történelmi emlékei, a templom képei,
Róth Miksa ablakai, a Zsolnai kerámiával borított fő és mellékoltárok,a keresztelő
medencék lekötötték a hallgatóság figyelmét. Jó volt hallgatni egy orgonista
bemutató játékát. Fel is mentünk a kórushoz. Akik bírtak a harangokhoz is felmentek.
Adakoztunk, fohászkodtunk és meghatódottan baráti csoportokban haza tértünk.

Fel a Csóványosra!
2018. 01. 27-28.

A Habsburg nádori kripta meglátogatása
2018. 01. 27.
Moór Andrea szervezésében a Savoyai szobornál találkoztunk. Némi várakozás után a
C épület kupola alatti terméből lementünk a Habsburgok magyarországi ágának
ma is használatos temetkezési helyére. Alapos vezetést kaptunk. Fotózhattunk.
Minden kérdésünkre választ kaptunk. Azért még beszereztünk egy jó kriptaleírást is.
Eddig több nádori emlékhelyen jártunk, de itt a családi kapcsolatokat ismertük meg.

A Holocaust és a Zwack Múzeum meglátogatása
2018. 01. 20.
A Mara vezette sétán először a Holokauszt Múzeum minden zegét-zugát bejártuk.
Jó összefoglalót szereztünk a múlt század tragikus eseményeinek okairól, követ-
kezményeiről. Majd átsétáltunk a Zwack Múzeumba.Jó, tartalmas, lendületes vezetésünk
volt. Sokat időztünk itt is. Magunkba szíva több mint 200 évre visszautaló tárgyak
teremtette légkört. Némi kóstoló révén megállapítottuk, hogy a termékek világraszóló
minőséget jelentenek. A tűző napon még sétáltunk a Dunaparton is. Jó volt együtt!

Szeniorokkal a Normafától a Jánoshegyig és vissza
2018. 01. 18.
Ismét a 212-vel mentünk a Svábhegyre. A Normafánál egy kis indító beszélgetésünk
volt. Majd lejtés nélkül a Sissi imahelyig mentünk. Olvasgattuk az oktató táblákat.
A Libegőnél hosszabb pihenőnk volt. Közben többen felmentek az Erzsébet kilátóba.
Némi piknik és forralt bor után visszasétáltunk a Normafához. Finomat levegőztünk.

Séta a Budai-hegységben
2018.01.14.
A Boráros térről gyorsan feljutottunk a Sváb-hegyre, onnan Csillebércre. Először
 Természetbarát emlékhelyre mentünk a Magas-kőhöz, hisz kerületi szövetségünk 1963 jan.
10-én alakult meg. Sok kedves túravezető elődünk emléktábláiról lesöpörtük a havat.
Majd Makkosmáriánál pihentünk meg. Onnan a meghatóan szép Kálváriát látogattuk meg.
Majd Budakeszire sétáltunk le. Kellemes társasággal,jó időben szép napunk volt.